Una A particular vision of molds in sculptural practice
Abstract
with this article, we intend to bring the work with the mold technique closer together in a pleasant way, trying to generate an entertaining and close speech, totally accessible to anyone. We will take a tour from the beginning, to the contemporary, with the intention of covering different techniques and curiosities, in a story that aims to awaken interest in this little-known practice in general and invite reflection and subsequent research on the exposed matter.
References
Chavarria, Joaquim. (2014). Moldes. Badalona.
Parramón. Gaurico, Pomponio. (1989). Sobre la escultura. Madrid. AKAL.
Lizandra, José Luis Navarro. (2005). Maquetas, modelos y moldes: Materiales y técnicas para dar forma a las ideas. Castelló. Publicacions de la Universidad Jaume I.
Lozano, Elisa. (2010). La huella de Duchamp: el molde como obra definitva. Recuperado el 10 de septiembre de 2020 de http://cso.belasartes.ulisboa.pt/actas2010/3-12.pdf
Martínez Pérez, Javier. (2015). EL VACIADO DEL NATURAL VIDA, MUERTE Y AURA EN LA ESCULTURA MEMORIA. Universidad Complutense de Madrid. Madrid.
Martínez y Zanón. (2017) Categorización del moldeado y vaciado artístico.. El desvanecimiento del arte infame a partir del proceso creativo de Auguste Rodin. Tsantsa, revista de investigaciones artísticas Nº5. Recuperado el 5 de junio de 2020 de https:///C:/Users/raquelr/Downloads/1737-Texto%20del%20art%C3%ADculo-5243-1-10-20180502%20(3).pdf
Midgley Barry. (1982). Guía Completa de Escultura, Modelado y cerámica. Técnicas y Materiales. Madrid. Hermann Blume.