Una mirada hacia los intersticios del espacio cotidiano. La deriva como proceso de producción fotográfica
Abstract
This article explores the interstices that are generated in everyday spaces and is the result of a research-creation process that is articulated with the theory of drift and walking as processes for artistic creation. It is an artistic exploration that offers the opportunity to understand the environment through a meditative and reflective exercise. This process is influenced by everyday space, it is intertwined with the action of walking, it arises as a result of the drift and the link with the interstices, connecting with the experience that enables the creation of a symbolic landscape through a series of photographs.
References
CARERI, F. (2002). Walkscapes. El andar como práctica estética [Libro electrónico].Gustavo Gili S.A. https://ia801401.us.archive.org/16/items/sesion4_201702/Careri%2C%20Franco%20-%20El%20andar%20como%20pr%C3%A1ctica%20est%C3%A9tica.pdf
DEBORD, G. (1999). Internacional situacionista (Trad. L. Navarro). (Vol. 1). Literatura Gris. (Original publicado en 1959). https://monoskop.org/images/d/da/Internacional_Situacionista_Vol_1.pdf
DELEUZE, G. (2007). Dos regímenes de locos. Textos y entrevistas (Trad. J. Pardo). Pretextos. http://www.medicinayarte.com/img/Deleuze-Dos-Regimenes-de-Locos-.pdf
FAJARDO, R. (2019). Intersticios Semióticos; lo posible como modo de ser: Herramientas para la investigación en arte. Porto Arte: Revista de Artes Visuais, 24(41). https://doi.org/10.22456/2179-8001.97213
FULTON,H. (1975). France on the Horizon. [Fotografía]. Cortesía Tate https://www.tate.org.uk/art/artworks/fulton-france-on-the-horizon-t03268
FUNDACIÓ PER AMOR A L’ART. (s. f.). Hamish Fulton. Recuperado el 10 de diciembre de 2023, de https://fpaa.es/pt_arte/hamish-fulton-trabajo-en-proceso/