Concert for sixty chairs

  • Paco Nevado Moreno Superior Conservatory of Dance Angel Pericet. Malaga
Keywords: sound action, collective practice, body, movement

Abstract

Sound action created by vibration, voice, sound and vital movement. An encounter as collective action in connection with the deepest, non-linguistic communication channels. Body and movement as elements of action and communication tools.

Author Biography

Paco Nevado Moreno, Superior Conservatory of Dance Angel Pericet. Malaga

Researcher, artist, teacher.

References

Berge, Y. (2000). Danza la vida: el movimiento natural, una autoeducación holística. Madrid: Narcea, D.L

Barranco Martos, N. (2016). De la rebeldía frente al sistema a través de la creación y autogestión vital: manifestaciones contemporáneas en la búsqueda personal. Tercio Creciente, 10, págs. 133-150. http:/dx.doi.org/10.17561/rtc.n10.7

Calvet Villena, G. (2001). Danza Creativa. Madrid: CCS, D.L

Civarolo, M. (2009). Inteligencias Múltiples: como detectar capacidades destacadas en los niños. Córdoba

Argentina: Universidad Villa María

Csikszentmihaly, M. (1998). Creatividad: el fluir de la psicología del descubrimiento y la invención. Barcelona: Paidós

Del Pozo, M. Catacans, C. Meraño, A. (2014). La Inteligencia múltiple en acción. Barcelona: Col-legi Monserrat

Escamilla González, A. (2014). Inteligencia múltiples: claves y propuestas para su desarrollo en el aula. Barcelona: Graó

Fux, M. (1981). Danza experiencia de vida. Barcelona: Paidós

García, R. Herminia, M. (1997) La danza en la escuela. Barcelona: INDE

Garner, H. (2012). La educación de la mente y el conocimiento de las disciplinas: lo que todos los estudiantes deben comprender. Barcelona: Paidós

Gardner, H. (1993). Arte, mente y cerebro: una aproximación cognitiva a la creatividad. Barcelona: Paidós

Gardner, H. (1994). The artist and human development a spicological study os the artistic process. New york:

basic books, cop

Gardner, H. (1994). Educación artística y desarrollo humano. Barcelona: Paidós

Gardner, H. (2001). La inteligencia reformulada: las inteligencias múltiples en el siglo XXI. Barcelona: Paidós

Gardner, H. (2001). Inteligencias múltiples de la teoría a la práctica. Barcelona: Paidós

Gardner, H. (2000). La nueva ciencia de la mente: historias de la revolución cognitiva. Barcelona: Paidós

Gorriz, B M. (2009). Inteligencias múltiples. Buenos Aires: El Cid Editor

Guyton, A C. (1990). Anatomía del sistema nervioso: neurociencia básica.Buenos Aires : Editorial Médica Panamericana

Hernández Ramírez, G. (2016). La Universidad de las Artes de Cuba de cara a las investigaciones etnográficas de los estudiantes de la especialidad de danza. Tercio Creciente, 9, págs. 59-72. http://www.terciocreciente.com

Jaquet, Ch. (2013). La unidad del cuerpo y la mente. Córdoba (Argentina): Editorial Brujas

López Prieto, R. (1976). Como funciona nuestro sistema nervioso. Madrid: Rialp

Martín Cobo, P. (2011). Inteligencias múltiples intereses y aficiones. Madrid: San Pablo

Netter, F H. (1993). Sistema nervioso: anatomía y fisiología. Barcelona: Ediciones Científicas y Técnicas Prieto Sánchez, M D. Ballester Martínez, P. (2003). Inteligencias múltiples diferentes formas de enseñar y aprender. Madrid: Pirámide, D.L

Ruiz Mondragón, L. (2016). Unipersonal dancístico: proceso creativo-investigativo de una poética en construcción. Tercio Creciente, 9, págs. 51-58. [Fecha de consulta: dd/mm/aa]. http://https://revistaselectronicas.ujaen.es/index.php/RTC/article/view/3116/2488

Rosenberg, Ch. (1993). Gimnasia-Danza. Barcelona: Paidotribo, D.L

Sánchez, A. (1984). Desarrollo del sistema nervioso y órganos de los sentidos. Buenos Aires: Hemisferio Sur

Hugas i Batlle, A. (1996). La danza y el lenguaje del cuerpo en la educación infantil. Madrid: Celeste,1996

Spinoza, B. (1986). Antología / Spinoza. Barcelona: Península

Tinoco Alarcón I.V. (2015). La construcción de mi cuerpo danzario. Tercio Creciente, 7, págs. 28-34 - 3’14”,https://revistaselectronicas.ujaen.es/index.php/RTC/article/view/3103/2475

Toro Jiménez, C. (2016). Bailando la huella del espacio. Tercio Creciente, 10, págs. 25-52. http://dx.doi.

org/10.17561/rtc.n10.2

Valladares González, M. G. (2015). Diálogo con mi cuerpo danzante: un ejercicio de reflexividad. Tercio Creciente, 7, págs. 25-28, https://revistaselectronicas.ujaen.es/index.php/RTC/article/view/3102/2474

Published
2019-11-25
How to Cite
Nevado Moreno, P. (2019). Concert for sixty chairs. Afluir Journal, (2), 76-97. Retrieved from https://afluir.es/index.php/afluir/article/view/17
Section
Artículos